Kan du bruge podcasting til noget i din virksomhed og ville det gøre noget for dig og dit brand? Det spørgsmål stiller mange af mine kunder sig selv inden de hiver fat i mig. Og nej, det er ikke noget for alle virksomheder, men giv mig to minutters læsetid, og så skal jeg forklare dig, hvorfor podcasting måske er noget for dig.  

Først og fremmest kan podcasting noget, som andre medier ikke kan på samme måde. Ser vi fx på de traditionelle markedsføringsmetoder såsom online adds, reklamer på flowmedier og advertising i magasiner og blade, har disse modtagernes øjne og opmærksomhed i relativt kort tid. Vi er vant til at skøjte forbi reklamer. Vores hjerne sorterer dem fra. Og nej, din podcast er ikke en reklame, som kan vare i 20 minutter. Men du skal tænke din podcast som en mulighed for at låne din modtagergruppes ører i meget længere tid, end hvis du lavede en traditionel markedsføringskampagne.

Podcastmediet er yderst fleksibelt for din modtager 

Derudover er det også værd at bide mærke i, hvordan vi lytter til podcasts. Som regel laver din lytter noget andet – cykler, lægger tøj sammen, sidder på arbejdet mens de lytter. Det gør podcastmediet meget mere fleksibelt, end hvis du vil forsøge at nå din modtagergruppe med videoer.

Connect og skab tillid 

Når folk hører din stemme og din historie, hører de også din personlighed, og det kan skabe et helt særligt nærvær og en intimitet mellem dig og din lytter. Og tilliden, den er ret vigtig. Det er nemlig den der er med til, at potentielle kunder måske vælger dit produkt eller din ydelse frem for nogle af dine konkurrenter.

Se samtidig din podcast som en kontaktskabende instans, hvor dine lyttere kan connecte med dig via Linkedin og andet efter at have lyttet til dig. Det kan i sidste ende også øge dine chancer for salg og nye potentielle kunder.

 

Har du brug for hjælp til din podcast?

Så læs mere om min effektive 1:1 Session lige her eller kontakt mig på freiadam@freiadam.dk / +45 26 51 06 50

Skal vi connecte? Så fang mig på: 

Instagram

Facebook

Linkedin